Sådan holder nytårsforsættet længere

Sådan holder nytårsforsættet længere

31. januar 2019 0 Af Martin Leo M. Jørgensen

Nu skriver vi snart februar, og nytårsfortættet er for alvor blevet svært at holde. De 4 gange træning om uden, og nul sukker begynder at være tungt at komme igennem. Men der er nogle gode ting du kan gøre, for at kommer til at holde dit nytårsforsæt længere end hvad du ellers ville have gjort.

Husk også at forkæle dig selv
Når du hver dag prøver, at skabe en omvæltning i din hverdag kan det være svært at holde gejsten oppe. Og hvis du hver dag, nægter dig selv ting, som du har været vant til at få så kan man ikke undgå at trængen melder sig engang i mellem. Men hvis du klarer det rigtig godt, så skal du også huske at belønne dig selv engang i mellem. Det kan du f.eks. gøre ved at give dig selv et wellness ophold, som belønning pr. 30 gange du træner, eller hvis du når nogle mål for en måned. Det er en god måde at have noget at stræbe i mod, og det er ekstra rart når man så er der. For man føler virkelig, at man har gjort sig fortjent til den omgang wellness. Det kan også være det er andre ting, der holder din gejst oppe. Måske at du må have en dag, om ugen hvor du må spise din yndlingssnack. Så har man den dag at se frem til, og man piner ikke sig selv på samme måde ved at undvære det fuldstændigt. Det handler bare om at finde ud af, hvad der virker for en selv også gå efter det. Og det må også gerne skifte, eller der må gerne være forskellige belønninger for forskellige ting. Det vigtigste er, at det hjælper en til at nå sine mål.

Belønninger holder motivationen oppe
Hvis man er på en streng diæt, hvor man ikke må spise alle de søge ting man har været vant til. Så kan man gå ind på hjemmesiden  only-approved.dk, og købe alternativer til de søde sager hjem. Dette kan f.eks. være proteinshakes, eller proteinbarer. På den måde kan du belønne dig selv hver gang, du har trænet. Det vil også hjælpe dig, at du får trænet lidt ekstra. Eller i hvert fald gør træningen sjovere, end hvis man bare skal have et glas vand efter hver træning. Og det er en god måde, at få fokus væk fra de søge sager man normalt ville crave. Man skal dog huske, at hvis man vil tabe sig skal man vælge nogle af de produkter med få kalorier. Og hvis man ønsker at gaine skal man vælge de produkter med et højt kalorieindhold og masser af proteiner.

Vær up to date på udstyr
Mange mennesker især kvinder, har det svært ved at være i træningscentret. Fordi man ikke føler sig tilpas, og ens udstyr ikke er på plads. Man føler at de pink tights man købte for 5 år siden, da man stod i samme situation bare, ikke rigtig er det samme mere. Og skoene klemmer også lidt. Derfor er det vigtigt man huske, at hav noget udstyr som gør at man føler sig mere tilpas. Mange benytter også deres telefoner til, at have øvelser, musik, og andet motiverende på. Det er derfor vigtigt at din telefon fungerer 100% f.eks. hvis lydstikket ikke virker, og du derfor ikke kan høre musik skal du få det fikset. Dette kan du med fordel gøre hos telerepair som er specialiseret i Iphone reparation . Og på den måde kan du igen høre musik, som øger din performance og holder tempoet højt hos dig.

Hav noget at sige imod

Det er en god ide, at dele sine mål op i mindre stykker. På den måde bliver det overskueligt, og du har nemmere ved at holde dem. Du kan f.eks. dele dem op i hver uge, hver 14. dag, hver måned, og et halvt år frem.  Man skal bare huske at gøre det, der gør det nemmest muligt at holde motivationen oppe. En del af disse mål, kan man kombinere med de belønninger der er beskrevet ovenfor.